tirsdag 19. mai 2009

En stk. trigger...


I går gikk jeg på en vekt (bilde t.h) som skal måle metabolsk alder, fettprosent, vannprosent, muskelprosent  og da til syvende og sist finne ut av hva min metabolske alder er. 
Søte damen som leste av tallene for meg, fortalte at min metabolske alder var 14 år, og det var vist veldig bra.

Jeg består av 55,2 % vann, 38.5 kg muskler og ved å ligge muse stille forbrenner jeg 1269 kcal. Ikke værst, tenkte jeg og lot blikket gli over arket søte damen hadde
gitt meg. Der sto det, svart på hvitt; "Pers. Score; 5 - Normal - Har normal fettprosent og normal muskelmasse" og enda lenger bort 
var det en linje, hvor søte damen hadde satt et kryss. Krysset var på Healthy, ikke på 
UnderfatEn stk. trigger vær så god! En liten serier til meg selv, som har nådd så langt på egenhånd, samtidig som det føltes litt som ett slag i trynet for anoreksi-trollet mitt, som henger over meg til stadighet. Mine herlige to venninner spurte meg etter testen om det var så lurt å hoppe på vekten, og der og da trodde jeg at jeg hadde taklet det helt fint. Det traff meg litt som et myggstigg. Ikke vondt før man begynner å klø... Og nå klør jeg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?